20. august:
Sensommertur til Hvidsten Kro.
Turen går nordpå gennem Dollerup Bakker, hvor
vi får kaffe og et rundstykke. Derefter kører
vi mod Hvidsten Kro, hvor en guide fortæller
om stedet og om Hvidsten-gruppen, der under
besættelsen bl.a. modtog nedkastede våben.
Kroen er berømt for sin flæskeæggekage, og
den er vores middagsmad. Derefter besøger
vi Spentrup Kirke. Hjemturen går via Tange Sø,
hvor vi får kaffe, inden turen går mod Brande.
Afgang: N. I. Møllers Plads kl. 8.30.
Hjemkomst: ca. kl. 17.30.
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 13.8.
17. september:
Eftermiddagstur til Fasterholt Maskinfabrik.
Vi mødes kl. 13.30 ved Fasterholt Maskinfabrik,
Ejstrupvej 22 i Fasterholt, hvor de laver van-
dingsmaskiner til landbruget. Vi får en rund-
visning og fortælling om fabrikken, inden vi
slutter med en kop kaffe, som fabrikken er
vært for.
Pris: 50 kr. (medlem) – 75 kr. (ikke medlem).
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 10.9.
29. oktober:
MidtVest-Kredsmøde i Holstebro.
Et arrangement med foredrag om Mumitroldene,
som sidste år fyldte 80 år. De er kendt fra Tove
Janssons bøger for både børn og voksne.
Det er kl. 14.30-17.00
i Kultur & Frivillighuset,
Nygade 22, 7500 Holstebro.
Pris: 100 kr. for foredrag, kaffe, te og kage.
Tilmelding til Bodil tlf. 40570785 senest 20.10.
9. november:
"Skumringstime".
En stemningsfuld aften i skæret af de mange
levende lys. Dorte Ørtved vil læse op af årets
udvalgte bog, og temaet i år er "Demokrati i
Norden". Vi skal også synge nogle af de dejlige
sange i Højskolesangbogen. Undervejs er der
kaffepause med "sønderjysk kaffebord".
Aftenen begynder kl. 18.45 og holdes på Uhre
Friskole.
Entre: 80 kr. (medlem) – 100 kr. (ikke medlem).
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 6.11.
20. januar:
Foredragsaften.
Vi har været på tur til Møltrup, men denne
aften får vi besøg af et af de mennesker, der
har haft glæde af et ophold på Møltrup. Det er
John, der vil fortælle om sit liv før Møltrup, og
om hvordan det siden har formet sig. Undervejs
er der sang og musik med hjælp fra Kirsten.
Det er kl. 19.00 i Sognegården.
Entre: 100 kr. (medlem) – 120 kr. (ikke medlem).
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 13.1.
23. februar:
Nordisk musikaften.
Vi skal på en musikalsk rundtur i Norden med
sange fra Højskolesangbogen under ledelse af
Lars Skovgaard. Undervejs klarer vi stemmen
med kaffe og kage.
Det er kl. 19.00 i Sognegården
Pris: 100 kr. (medlem) – 120 kr. (ikke medlem).
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 16.2.
17. marts:
"Nordisk gæstebud".
Vi afholder "Nordisk gæstebud" med spisning,
underholdning og generalforsamling.
Aftenen starter kl. 18.00 med fællesspisning
af nordiske retter. Vi fortsætter traditionen
med en brandeborger, der fortæller om sit liv.
I år er det Søren Moesgaard, der har sagt ja
til det.
Efter kaffen er der generalforsamling.
Aftenen holdes i Sognegården.
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 10.3.
På et tidspunkt i april måned er der general-
forsamling i MidtVest-Kredsen.
20. april:
Forårstur.
Forårsturen går til Glud Museum, hvor vi får
kaffe og et rundstykke. Herefter viser en
guide rundt på museet, så vi ser og hører om
alle de gamle huse. Så er det tid til frokost.
Turen fortsætter til Palsgård, hvor vi bl.a.
kan nyde synet af de mange forårsblomster.
Her får vi også kaffe, inden turen går mod
Brande.
Afgang: N. I. Møllers Plads kl. 9.00.
Hjemkomst: ca. kl. 17.00.
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 15.4.
20. maj:
Eftermiddagstur til Søby.
Vi kører i egne biler og mødes kl. 13.00 ved
Søby Brunkulsmuseum, Brunkulsvej 29, Søby.
Jan Svendsen vil fortælle og vise os rundt,
inden vi nyder kaffe/kage i madpakkehuset.
Tilmelding til Margit tlf. 29642129 eller
Bodil tlf. 40570785 senest 13.5.
4. september:
Sensommertur til Den gamle By i Århus.
Fra Brande kører vi til den nyrenoverede mindelund for
Kaj Munk og videre ad motorvejen til Århus. Hvis vejret
er godt, spiser vi den medbragte mad undervejs.
I Den gamle By skal vi se udstillingen ”Fra Dronningens
Garderobe”. Den er delt i to afdelinger, hvor man det
ene sted kan se Dronningens selskabskjoler og filmklip,
hvor kjolerne bruges. Den anden afdeling viser Dronnin-
gens hatte og eksempler på, hvordan noget af tøjet er
syet om. Der bliver tid til at kigge på egen hånd, og der
er mange ting både inde og ude.
Gaderne i Den gamle By er belagt med sten, så det er
vigtigt at være godt gående og i fornuftigt fodtøj.
Kaffe undervejs på hjemturen.
